Thursday, March 19, 2020

بیانیە کنشگران آزاد ایران بە مناسبت سال نو




سال گذشتە یعنی سال ١٣٩٨ برای مردم ایران سال بسیار سخت و ناگوار و پر از اتفاقات ناخوشایند بود.
بخصوص ماەهای پایانی سال گذشتە لحظات مهم، نفس‌گیر و تاریخی بود.
سال ٩٨ از همان آغاز نشان از سالی  سخت و طاق فرسا بود. سیل بی‌سابقه و مرگبار روزهای آغازین سال، یکی از تلخ‌ترین اتفاقات این سال به شمار می‌رود کە قربانی‌های زیادی برجای گذاشتە و خسارات بسیاری بخصوص بە مردم مناطق زلزلە زدە شهرستان سرپلذهاب در استان کرمانشاە وارد کرد. مردمی کە هنوز داغ زلزلە سال ٩٦ از دلشان پاک نشدە بود و همچنان در چادر و کانکس زندگی می‌کردند.

یکی دیگر از حوادث مهم سال ٩٨ قتل میترا استاد در خرداد ماە این سال به ضرب گلوله محمد علی نجفی شهردار سابق تهران بود کە پس از اندکی نمایش و کارهای ساختگی با بخشش نجفی بە پایان رسید و بار دیگر نشان داد کە در ایران تحت حاکمیت رژیم تروریست اسلامی، زن کوچکترین حقی برای زندگی نداشتە و جان وی ارزشی ندارد.

در سال گذشتە همچنین شاهد تعدادی حرکات نمایشی ولی خبرساز میان ایران و آمریکا از جملە موشک‌پرانی و هدف قرار دادن پهبادها بودیم کە در نهایت با حملات لفظی و شاخ و شانە کشیدن‌های طرفین بە پایان رسید.

اما مهمترین اتفاق سال ٩٨ بی‌شک قیام سراسری خلق‌های ایران در آبان‌ماە بود کە در اعتراض بە افزایش ٣ برابری قیمت بنزین شروع شد و بلافاصلە تمام ایران را در بر گرفت و مردم معترض بطور واضح و مشخص در شعارهای خود، خواهان برچیدە شدن بساط حکومت ملایان شدند.
این قیام در میان سکوت جوامع بین‌المللی و قدرت‌های جهانی بە شکلی خونین سرکوب شد و خیابان‌های شهرهای ایران پر شد از خون و پیکرهای جونان و در این میان رژیم جنایتکار اسلامی ایران بە کودکان نیز رحم نکردە و آنها را هدف قرار دادە و می‌کشت.
ابعآد گستردە جنایات رژیم در این مورد بە حدی بود کە رژیم حتی برخی از نیروهای شبە نظامی و مزدور از کشورهای همسایە را نیز بە کار گرفت.
این قیام و عکس‌العمل رژیم جهل و خرافە در مقابل آن را می‌توان بە عنوان قطع کنندە آخرین نخ‌های ارتباطی میان تعداد اندک مردم طرفدار رژیم و حاکمیت دانست.
یکی دیگر از حوادث مهم سال گذشتە باطل ساختن خطرناک‌ترین تروریست خاورمیانە یعنی قاسم سلیمانی فرماندە نیروهای برون مرزی سپاە تروریستی پاسداران رژیم و همچنین ابومهدی مهندس از سرکردگان گروە تروریستی حشدشعبی وابستە بە رژیم ایران، توسط نیروی هوایی آمریکا بود.
این حرکت را می‌توان بە نوعی شکستن کمر تروریسم برون مرزی رژیم دانست. پس از آن نیروهای نظامی آمریکا و اسرائیل چندین حملە موثر بە مواضع سپاە پاسداران و شبە نظامیان وابستە بە ان انجام دادە و تا حد زیادی این نیروها را منفعل کردند.

سیل ویرانگر دی‌ماە در استان سیستان و بلوچستان یکی دیگر از اتفاق‌های تلخ و ناگوار سال گذشتە بود کە در آن درس‌های بسیار زیادی برای مردم ایران و ملیت‌های مرزنشین وجود داشت.
نخست بی‌توجهی رژیم حاکم بە درد و رنج‌های یکی دیگر از ملیت‌های مرزنشین و در حاشیە قرار گرفتن مردم این مناطق بود، دردی کە بیش از دو قرن است کە خلق‌های دور از مرکز بە آن گرفتار هستند.
نکتە دیگر بی‌شک اهمیت ارتباط میان مردم و کمک و همیاری بە همدیگر در غیاب حکومت است و این می‌تواند مبحث خود مدیریتی و ایجاد مناطق خود مدیریتی کە ادارە آن بە دست ساکنان محلی و صاحبان اصلی آن سرزمین باشد را بە عنوان راە حل عملی برای مشکلات تاریخی مردم ایران مطرح کند.
رویداد مهم و البتە تلخ دیگر شلیک دو موشک بە هواپیمای مسافربری اوکراینی بر فراز آسمان تهران توسط سپاە تروریستی پاسداران رژیم بود کە تمامی سرنشینان این هواپیما کشتە شدند و هنوز هم جعبەهای سیاە این هواپیما در قبضە رژیم است و برای رمز گشایی از آن با هیچ کشوری همکاری نمی‌کند.
این واقعیت کە هواپیما توسط موشک‌های سپاە سرنگون شد، پس از سە روز و پس از کش و قوس‌های بسیار نمایان شد و رژیم سعی داشت بە همگان بقبولاند کە هواپیما بە دلیل نقص فنی سقوط کردە است.
این حادثە بە تمام کشورهای جهان نشان داد کە رژیم حاکم بر ایران بە هیچ وجە قابل اعتماد نیست و نە تنها برای مردم ایران کە برای تمامی مردم جهان خطری بلقوە محسوب می‌شود.
آخرین خبر مهم و ناگوار در ایران کە مردم هم اکنون نیز درگیر تبعات آن هستند انتشار گستردە ویروس کرونا بود.
نقش مخرب رژیم حاکم در انتشار این ویروس بە تمام نقاط ایران و بی‌توجهی بە جان مردم ایران و درنتیجە مردم کشورهای دیگر جهان بە وضوح بی کفایت و خطرناک بودن این رژیم را بە اثبات رساند.
اکنون این ویروس در تمام نقاط ایران پخش شدە است و بە حدی از گستردگی رسیدە است بە هر ١٠ دقیقە جان یک نفر را می‌گیرد.
در سال ٩٨ بە اندازەای حوادث ناگوار و عبرت آموز اتفاق افتاد کە هیچ زمانی تا بە این اندازە برای مردم ایران مسلم نشدە است کە رژیم حاکم بر ایران باید با تمام شاخەها، بازوها و عوامل و اجامرش ساقط شود.
کنشگران آزاد ایران در پایان با تبریک سال نو و با آرزوی سالی نیکو برای مردم ایران و با امید بە اینکە سال ١٣٩٩ همراه با سقوط رژیم تروریست و جنایتکار حاکم بر ایران آزادی مردم باشد از همه مردم دعوت می‌کند کە با قرار دادن منافع جمعی در اولویت خود، تا بر انداختن رژیم و رهایی و آزادی و برابری تلاش کنند.
کنشگران آزاد ایران- استکهلم