Saturday, May 23, 2020

بوسه جنجالی



اخیرا خبر دستگیری یک زوج پارکو کار تهرانی توجه  تمام رسانەهای اجتماعی را به خود جلب کرده و همه از دستگیری این دو دلداده جوان و شجاعت آنها و خارق العاده بودن نمایش آنها صحبت می کنند و اینکه اینها چگونه تابو شکنی کرده اند و با نبود امکانات و محدودیت های جامعه ایران اینگو با پشتکار و بی  پروایی تمام مهارت های خود را به عرصه نمایش می گذارند و با بوسه های عاشقانه به نظام ولایت فقیه پوزخندی جانانه می‌زنند و خبر دستگیری یکی از این زوج و تحت تعقیب بودن آنها به خاطر این نمایش جسورانه همه جا سر و صدا می کند.
با اینکه این نمایش قابل ستایش و تقدیر است اما مسائل حاشیەای که درکنار این نمایش حیرت انگیز اتفاق می‌افتد خبر از داستانهای پشت پرده این ماجرا میدهد.
اینکه علیرضا جاپقلی در صفحه اینستاگرامی اش می نویسد: با پدر من آشنا شید .
محمد جاپلقی افسر مبارزه با مواد مخدر تهران که خرداد سال ۸۹ ، بعد از ۲۸ سال خدمت به طرز کاملا مرموز و بی سر و صدا ناپدید و پرونده بسیار قطورش هم چند سال پیش بدون هیچ نتیجەای بسته شد.
تقریبا بیشتر افراد می دانند که سپاه پاسداران در تجارت پولساز مواد مخدر ید طولایی دارد.
البته این مسئله تازه نیست در رژیم سابق هم دولت در این تجارت پولساز دست داشت. اینگونه است که پرونده کمی مشکوک می‌شود و در طرف دیگر داستان دختری که با علیرضا در تمام این نمایش همراه و یار است کسی نیسن جز مائده هژبری که چندی پیش به خاطر رقصیدن در صفحه اینستاگرامی اش به جرم تشویق به فساد در جامعه دستگیر و سپس با قرار وثیقه ای  هنگفت آزاد شد و ناگهان در ترکیه سر از لایو اینستاگرامی امیر تتلو در می آورد!
بعد به مدت ۲ سال خبری از این خانوم نیست و هیچ کس نمی داند تکلیف پروندەاش چه می‌شود و ناگهان دوباره سر از نمایش‌های اینستاگرامی علیرضا جاپقلی در می آورد!
این است که قضیه پیچیده تر از آنچه فقط دستگیری دو معشوق در حین حرکات حیرت انگیز ورزشی و بوسیدن بربام های تهران باشد به نظر می رسد!
اما چطور جامعه سیاسی ما که  جامعه هیجان زده و عاشق جنجال و بهره برداری سیاسی از اینگونه ماجرا هاست متوجه این موضوع نیست جای بسی تأمل دارد!
اینکه پشت پرده این ماجرا چه داستانی نهفته و اینکه آیا اینها دعوای سیاسی جناحی داخل ایران است و آیا موضوع جدیدی برای سرگرم کردن اذهان عمومی و فعالان سیاسی همیشه در خواب ما درخارج هم جای بحث دارد!