Wednesday, February 10, 2021

جاسوسی رژیم ایران از شهروندان- گزارشی از بخش فارسی تلویزیون آرین

 


 نتایج تحقیقات تازه یک شرکت امنیت سایبری اسرائیلی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی با استفاده از شیوه‌های پیشرفته نفوذ سایبری، مخالفان، اقلیت‌ها و تبعیدی‌ها را سال‌هاست زیر نظر دارد و اطلاعات آن‌ها را سرقت می‌کند.

بررسی‌های شرکت اسرئیلی چک پوینت نشان می‌دهد که نهادهای اطلاعاتی ایران با استفاده از هک سایبری موفق شده‌اند که اطلاعات تلفن‌های همراه و رایانه‌های شخصی ایرانیان داخل و خارج از کشور را از میان اهدافی که حکومت برای خود انتخاب می‌کند، سرقت کنند.

این شرکت اسرائیلی تاکید دارد که رژیم ایران با توجه به موفقیت خود در به دام انداختن طعمه‌ها، به مرور زمان شیوه‌هایش را پیچیده‌تر کرده و با به کارگیری تکنیک‌های نوین کماکان به اهداف مورد نظر خود دسترسی پیدا می‌کند.

این شرکت ابراز اطمینان کردە کە دست‌کم چهار برنامهی سایبری رژیم همچنان فعال است که آخرین مورد آن، آبان ماه امسال آغاز شده است.

این شرکت می‌گوید مخالفان ایرانی در چند کشور، از جمله فعالان کورد، قربانیانِ ناآگاه صید سایبری ایران بوده‌اند.
رژیم ایران در این ماموریت از جمله موفق شده است که صدای مکالمات و فایل‌های صوتی آن‌ها را در اختیار بگیرد و با دسترسی به میکروفون موبایل و رایانه‌ها، از گفت‌وگوهای صورت گرفته در اطراف نیز مطلع شود.

پژوهشگران شرکت اسرئیلی گفته‌اند که جمهوری اسلامی اقدامات سایبری تهاجمی را برای سرکوب اعتراضات، از طریق سانسور و یا حتی مواردی مانند قطع شبکه اینترنت دنبال کرده است اما نظارت سایبری بر مخالفان و تبعیدی‌های عقیدتی را به عنوان بخشی دائمی از اهداف خود ادامه می‌دهد.