Saturday, April 10, 2021

جمهوری اسلامی، مشغول گسترش ایدز در زندان‌ها

 


در نتیجە بی کفایتی مسئولان رژیم حاکم و بی توجهی با سلامت و جان زندانیان، شیوع بیماری ایدز در زندان ارومیه گسترش یافته است.

طبق آخرین اخبار بدست آمده از زندان ارومیه، شدت گسترش و شیوع بیماری ایدز به حدی رسیده است که زندانبانان‌ها ناچار شده‌اند که از کلیه زندانیان آزمایش بیماری بگیرند.
زندان مرکزی ارومیه از جمله زندان‌هایی‌ست به جهنم تشبیه شدە و زندانیان زیادی را در خود جای داده است.
شرایط اسفناک حاکم بر این زندان بە گونەای‌ست کە در شرایط کرونایی موجود، حتی یک پزشک نیز برای ویزیت بیماران وجود ندارد و گفتە می‌شود کە در بهداری این زندان، تنها یک پرستار مشغول به‌کار است.
بە گفتە منابع موثق و آگاهان در این زمینە، وجود بیماران زیاد و نبود امکانات بهداشتی، و نیز بی‌توجهی و احمال مقامات مسئول در زمینە رسیدگی‌های پزشکی و درمانی، وضعیت سلامتی زندانیان این زندان را به‌شدت به خطر انداخته است.
منابع مطلع، گزارش کرده‌اند که علت گسترش بیماری ایدز در این زندان، فروش و توزیع گسترده مواد مخدر بودە است.
این منابع خبری، عنوان کردەاند کە انواع مواد مخدر و متادون توسط رئيس زندان و عوامل او به زندان وارد شده و توسط مأموران به قیمت‌های گزاف، به زندانیان فروخته می‌شود.
با این اوصاف، توزیع سازمان‌یافته مواد مخدر توسط مسئولان و مأموران زندان ارومیه، از اصلی‌ترین دلایل شیوع این بیماری و گسترش آن به سایر بندهاست.
حال گفتە می‌شود کە نمونه‌های زیادی که از بیماری ایدز، در این زندان مشاهده شده است، مسئولان زندان ارومیه را ناچار کردە تا از همه زندانیان آزمایش بیماری بگیرند.
شیوع و گسترش بیماری ایدز در زندان ارومیه به قدری بالا و سریع بوده که حتی زندانیان بند مشاوره نیز مورد آزمایش و تست قرار گرفته‌اند.
از دیگر خبرهای رسیده مربوط به زندان ارومیه، برکناری حمزه بروجنی، مدیر کل سازمان زندان‌های استان اورمیە است.
گرچە هنوز از طرف قوه قضائیه خبری مبنی بر بازداشت و برکناری بروجنی منتشر نشده است، اما منابع آگاە گفته‌اند که بروجنی بدلیل اختلاس و فساد مالی برکنار شده است.
البتە آنجە کە واضح و روشن است، این است کە با برکناری این مقام دولتی فاسد، مشکلی از زندانیان حل نمی‌شود زیر سیستم قضایی و مدیریت زندان، و بطور کلی، همه بدنە سیستم حاکم بر ایران فاسد است.